Powered by Smartsupp
773 348 790
Přihlásit
Moje kurzy

Od studenta k freelancerovi: Příběh úspěchu

V tomto obsáhlém rozhovoru se dočtete, jak se vlastní pílí můžete stát úspěšným freelancerem. To se totiž úspěšně podařilo absolventovi našeho online kurzu Manažer pro internetové projekty, Dominikovi. Jaká jsou úskalí této práce? Co mu přinesl kurz? A jaké má plány do budoucna? Pročtěte si Dominikův inspirující příběh a dozvíte se, jak lze prorazit v oboru digitálního marketingu.

Ahoj Dominiku, jsem rád, že ač máš již nějaký pátek po dokončení online kurzu Manažera, našel sis prostor pro rozhovor. Představíš se nám trochu?

Ahoj, jmenuji se Dominik, je mi 26 let, jsem absolventem online kurzu Manažer pro internetové projekty a myslím si, že právě díky této možnosti jsem od letošního nového roku i čerstvý freelancer jako online marketingový specialista. Část svých služeb nabízím čistě vlastním klientům a částečně se věnuji externí spolupráci pro agenturu Dostmedia, která se specializuje především na tvorbu e-shopů a webů. Díky tomu si můžu budovat své portfolio klientů a mám zajištěný i každodenní přísun práce.

Specializuji se především na PPC reklamu, ale na základě dřívějších zkušeností svým klientům nabízím i tvorbu webových stránek, e-shopů nebo SEO. Své služby prezentuji na webu DigiSlužby.cz

Vzpomeneš si, jak jsi se poprvé dostal k online marketingu?

Vzpomenu si na to přesně. Online marketingu se věnuji již šestým rokem. K úplným základům jsem se dostal tak, že jsem se chtěl začít učit programovat – vadilo mi ovšem, že to nemělo žádný „hmatatelný“ výsledek (to už teď také vidím jinak). Během programování jsem narazil na videa na Youtube, kde jsem se začal učit tvořit webové stránky (to bylo ještě skrze zdlouhavé a náročné HTML a CSS).

A pak už to jelo – vytvořil jsem pro známého (tenkrát ještě zdarma pro rozvoj zkušeností) první webové stránky, pak jsem narazil na WordPress a vytvořil stránky pro další známé. Následně jsem pak dostal práci na pozici marketingového specialisty a nakonec jsem se plně osamostatnil.

Co tě tenkrát vedlo k rozhodnutí absolvovat náš kurz digitálního marketingu? A jaká byla tvá očekávání před zahájením kurzu?

Mé rozhodnutí absolvovat tento kurz bylo poměrně jednoduché a předem jasné. V teď už bývalé práci jsem dělal audit PPC kampaní, kde jsem po agentuře objevil nějaké nejasnosti a tak vedení rozhodlo, že by tuto práci odkázali plně mně. Podmínkou bylo ovšem splnit nějaký kurz na reklamu – to byla tehdy jediná oblast, se kterou jsem neměl ještě žádné praktické zkušenosti.

Bohudík jsem měl to štěstí, že výběr kurzu byl čistě v mé režii. Dostával jsem od vedení i hodně jiných možností, ale po krátké rešerši jsem narazil na kurz Manažer pro internetové projekty. Po přečtení stovek recenzí (kde s čistým svědomím můžu říct, že jsem snad z těch několik stovek nenašel ani jednu jedinou negativní) bylo rozhodnutí jasno a Váš kurz jsem si vydupal. K výběru přispěla i četba rozhovorů od absolventů, kde jsem četl, kam se absolventi posunuli a jaké dveře jim kurz otevřel.

Očekávání jsem po přečtení recenzí a shlédnutí osnovy, přiznám se, měl obrovská, ale kurz má očekávání naprosto splnil, ne-li předčil. 😊

Jaká byla tenkrát tvá nejoblíbenější část kurzu a proč?

Je pravda, že osnova byla opravdu široká. Nejoblíbenější část byla určitě PPC reklama (hlavně v Google Ads, který jsem si pak oblíbil i v budoucnu) a hodně mě zaujal i Facebook. Nevím, zdali to bylo tím, že tato část byla nejobsáhlejší nebo proto, že v této oblasti jsem měl nejmenší zkušenosti. Pamatuji si ale, jak jsem tehdy skoro s otevřenou pusou hltal to, že vytváříte skutečné reklamy, které na mě vždy na internetu všude vyskakovaly. Určitě také bylo super vyslechnout si i všechny vaše tipy a osvědčené postupy.

Pamatuji si také, že jsem konečně objevil princip remarketingu a řekl jsem si „Ahaaa, tak takhle funguje to, že když navštívím stránku, tak mě jejich reklama pak všude pronásleduje“.

PrimaKurzy - rozhovor Dominik Pokorný


Nyní jsi tedy freelancer na volné noze, je to tak? Popiš nám trochu svou náplň práce.

Dá se říct, že práci mám rozdělenou na dvě části. První část věnuji pouze svým klientům (zaměřuji se většinou na menší firmy nebo živnostníky). Zde klientům většinou nabízím komplexní řešení, které poskytuji a pomáhám jim své podnikání přesunout na internet. Jedná se především o klienty, kteří nemají webové stránky nebo si chtějí založit e-shop. Následně jim pak nabízím i optimalizaci stránek a reklamu. Snažím se tedy služby poskytovat tak, že jim pomáhám podnikat na internetu postupně od samého začátku. Od toho být na webu vůbec vidět, až po to zmaximalizovat a neustále zlepšovat objem prodeje. Tím, že jsou to spíše menší klienti, tak se mi často dostává zpětné vazby od nich, že mě vnímají spíše jako parťáka než jako role klient-agentura (freelancer).

Má druhá část práce tvoří spolupráce s již zmíněnou agenturou Dostmedia. To jsou odborníci především na tvorbu e-shopů, ale i službowebů. Já pak pro jejich klienty mám na starosti online reklamu v Google Ads a Skliku. Tato spolupráce mi dává nejen možnost nějaké jistoty stálých klientů, ale i možnost podílet se na deseti až statisícových obratech. Dostmedia má mnohem delší praxi i více zkušeností než já (a především se specializují na tvorbu e-shopů – zatímco já hlavně na reklamu), tudíž se díky nim dostanu k tak velkým klientům, ke kterým bych se sám pravděpodobně nedostal.

Pro mě je pak velmi zajímavé kombinovat tyto dva směry práce.

Jaké byly tvé první zkušenosti s PPC kampaněmi a co tě přivedlo k tomu, že jsi se tomuto oboru věnoval na plný úvazek?

Začátky byly krušné. Pamatuji si, že jsem snad při každé tvorbě reklamy jak na Skliku, tak i Google Ads, vždy otevíral vaše videa a vycházel z nich. A to ať se jednalo o nastavení, strukturu nebo i textaci do inzerátů (videoknihovna po i během absolvování kurzu mi byla neskutečnou oporou).

Důvod, proč jsem si vybral tento obor na plný úvazek je u mě naprosto jasný. Je to ta rozmanitost oboru. Na PPC je úžasné to, že je to od všeho trošku. Je to práce s čísly a analytické uvažování při vyhodnocování kampaní; je to kreativita při vymýšlení textu a vzhledu reklam, dále jsou to technické dovednosti při správném nastavování a zapojování do různých systémů a třetích stran; a nakonec je to i logické myšlení při tvorbě struktury kampaně. Minimálně pro mě je pak obrovským benefitem i to, že je jedno odkud tento obor vykonáváte, jestli z kanceláře, pohodlí domova nebo z pláže v cizině (z mého pohledu ovšem tato možnost nemusí být tak super, jak se zdá). Ale u mě to byla především kombinace technické, kreativní a analytické stránky – to bylo rozhodující, proč mě tento obor uchvátil.

Které dovednosti získané z kurzu považuješ za nejužitečnější ve své současné práci?

Tak určitě to je v podstatě všechno, co souvisí se správou PPC reklam. Kdybych to měl odstupňovat, tak je to určitě veškerá práce se systémem Google Ads a Sklik, na který se nejvíce specializuji. Pak práce s Facebook Business Managerem a velice se mi hodí i zkušenosti s GTM, Lookerem nebo Google Analytics. Pokud někdo chce dělat PPC reklamu opravdu kvalitně, tak si myslím, že se jedná o propojení opravdu mnoha mnoha nástrojů a činností, které výsledky nejen reklamy, ale celého webu vylepšují a vzájemně jsou spolu propojeny.

Kdybych měl být konkrétní, tak je tu určitě způsob, v jaké struktuře stavět kampaně. Pochytal jsem od Vás hodně zkušeností, jak dává smysl kampaně stavět nejen z pohledu PPC specialisty, ale i z pohledu, aby to bylo dobré pro Google. U velkých stránek a internetových obchodů je struktura webu obrovská a toto bylo něco, s čím jsem měl ze začátku poměrně problém, proto pro mě tato oblast bylo obrovskou pomocí.

Můžeš studentům popsat rozdíly mezi prací v agentuře a na volné noze? Hlavní zkušenosti?

Rozdělím to asi do několika bodů, kde si myslím, že se rozdíl rozchází asi nejvíce, protože si myslím, že těch rozdílů je opravdu mnoho a člověk si to ani leckdy nemusí uvědomovat. Rád bych jen upozornil, že já mám (z mého pohledu štěstí), že s Dostmedia pracuji čistě externě, takže to mám asi trochu jinak, než to běžně v agenturách bývá.

Svoboda a zodpovědnost – je to asi to první, co každého napadne. Jako freelancer si můžu vše určovat sám, od místa výkonu práce, přes čas, kdy se budu práci věnovat až po vybírání klientů, kterým se budu věnovat (to zatím opravdu není můj případ). V agentuře dostanete klienty v podstatě přidělené a práce bývá jako v jakékoliv jiné práci. Většinou musíte být na příjmu v rozmezí dané doby a pokud nemáte HO, musíte pochopitelně dojíždět i do kanceláře. Na druhou stranu si jako freelancer musím pochopitelně vše obstarávat sám, pokud si neseženu klienta nebo prošvihnu termín – mám smůlu. V agentuře jsou většinou account manageři, kteří přesně toto zajišťují a hlídají.

Pracovní činnosti – jako freelancer si musím vše obstarat sám. A to ať u se jedná o grafiku, textaci, realizaci stránek, tvorbu obsahu, vyhodnocování dat…všechno. Případně si to můžu zajistit externě. Zde je velká výhoda agentury, protože je schopná zajistit na každou část práce specialistu – copywritera, grafika, data analytika a tak podobně. Zde se tedy můžeme vždy opřít o někoho, kdo Vám s prací pomůže.

Nástroje a prostředky – myslím, že toto si moc lidí při přechodu ani nemusí uvědomovat, ale při práci na volné noze, nejen, že musíte disponovat vlastním telefonem a počítačem k výkonu práce, ale jedná se i o spoustu nástrojů, které jsou leckdy placené. Kór v mém případě, kdy nabízím komplexní spektrum služeb se jedná o poměrně dost nástrojů. Jako příklad bych mohl jmenovat například Canvu, MarketingMiner nebo Mergado. Agentura by těmito nástroji měla sama vždy disponovat a vy je tak můžete mít při ruce k potřebné práci.

Kontakt s lidmi – asi poslední rozdíl je kontakt a komunikace. Jako freelancer pracujete hlavně sám a bavíte se možná tak příležitostně s klientem. V agentuře se denně bavíte a potkáváte s různými lidmi. Mně osobně toto moc nevadí, ale velmi často se setkávám s názorem, že být sám doma je fajn, ale nikoho by to nebavilo každý den, takhle dlouho.

PrimaKurzy - rozhovor Dominik Pokorný


Máš odlišný přístup ke správě PPC pro specifické služby a e-shopy, jako tomu je v kurzu? A jak případně tuto rozmanitost zohledňuješ ve své práci?

Tady je odpověď pro mě trochu složitější. Odlišný přístup – jak se to vezme. Postupem času jsem poznal, že každý klient potřebuje jiný, svůj osobitý, přístup. Takže každému e-shopu a službowebu se snažím přizpůsobovat se své služby ve správě PPC kampaní individuálně.

Na druhou stranu je pravda, že některé rady a triky jsem na začátku využíval neustále nebo z nich stále ještě vycházím. Navíc se mi tento přístup z kurzu hodně osvědčil nejen u klientů, ale i u jiných agentur a freelancerů a bylo mi potvrzeno, že tento přístup jim všem dává smysl. Kdybych měl vytáhnout jen nějaké doporučení, tak je to určitě rozdělení obsahové kampaně do sestav podle různých parametrů, rozdělení kampaní/sestav podle klíčových slov s/bez města, na které je cíleno nebo dané město v dynamickém klíčovém slově v nadpisu. Tohle pro mě byly minimálně na začátku pilíře prvních úspěšných kampaní.

Co považuješ za svou hlavní výhodu, kterou můžeš nabídnout klientům, a jaké služby zahrnuje tvůj komplexní přístup k online marketingu?

Za svou hlavní výhodu považuji svou komplexnost a všeobecný přehled. Pro klienty to znamená, že jsem schopen jim pomoci s naprostou většinou problémů a mají ve mně jakýsi balíček „vše na jednom místě“. Nemusí shánět na každou činnost někoho jiného. Nemusí pak komunikovat s několika lidmi najednou, ale můžou řešit vše přímo se mnou.

Svým klientům momentálně nabízím služby v této oblasti:

PPC reklama – Rád bych se zaměřoval primárně jen na Google Ads a Skliku, ale v případě potřeby klientů dělám reklamu i na Facebooku i Instagramu. Tím, že jsem navázal spolupráci s Dostmedia, tak je PPC reklama hlavně mou většinovou náplní práce.

Tvorba webových stránek a e-shopů – vytvářím všechny webové stránky od informačních, přes služboweby až po e-shopy. Této oblasti se věnuji nejdéle, tak mi přišlo pod ruku hodně platforem, na kterých se toto dá stavět.

SEO - Když jsem se učil tvořit první weby, pochopitelně se to neobešlo bez jejich optimalizace. Za tu dobu jsem se tedy naučil, jaké věci jsou pro kvalitní optimalizaci webu nezbytné a tak rovněž tuto službu klientům nabízím.

Analytika – tuto službu jsem přidal, protože se mi stává, že po ní je velká poptávka a především bych se bez ní neobešel já, s ohledem na to, jaké služby poskytuji. Patří sem především analytika a reporting, ale také propojení jednotlivých systémů a napojení třetích stran.

Můj názor je, že každá z těchto služeb spolu souvisí, proto je nezbytné je nabízet všechny. Když reklamou přivedete člověka na web, tím práce nekončí – web musí být funkční, přehledný a lákavý, aby zákazník objednávku dokončil, a tím se dostáváme k propojení už všech mnou nabízených služeb.

Jak se ti daří v kombinaci znalostí PPC a tvorby webových stránek v přínosu pro klienty?

Daří a troufnu si říct, že hodně. Možná je to i tím, že cílím hodně na živnostníky a začínající podnikatele, tak se mi často stává, že ocení to, když jim můžu poradit s více věcmi. Setkávám se s tím, že začínající podnikatelé si weby nebo e-shopy často tvoří sami a ode mě pak chtějí jen reklamu.

Můžeš některé klienty i jmenovat a popsat ve stručnosti, co pro ně děláš?

Z mých vlastních klientů můžu zmínit například mého posledního klienta stavební firmu Mil&Pat, kde pracujeme na kompletním redesignu webu, který dostane po více než 15 letech nový nádech. Pak je to naopak můj první klient KoloběžkyBezděz. Tam byla spolupráce již komplexnější – začali jsme založením webu, poté jsme přidali i rezervační systém, následně jsme navázali i spolupráci s třetími inzertními stranami (Slevomat) a spravuji jim i reklamu na sociálních sítích. Tito klienti mě baví, protože jsem stál na samém začátku a pomáhal jsem jim budovat business na internetu od prvního dne. Odměnou jsou mi pak výsledky, když vidím, kam se jejich podnikání posouvá. Toto mi vždy udělá radost. Super na tom je, že klient byl natolik spokojený, že jsme spolu pak rozjeli i další jeho projekty. Rád bych pak zmínil i e-shop Creativitysphere, kde paní spravuji reklamu na sociálních sítích s prodejem obrazů a plakátů na míru a celkově se jí snažím pomáhat z prostředí ecommerce.

Ze spolupráce s agenturou mám na starosti správu reklamy od A do Z v reklamních systémech Google Ads a Sklik. Zde mám na starosti menší i větší klienty od desetitisícových až po milionové obraty. Mezi ty hlavní patří například Stepa.cz nebo iPhonárna.cz.

S jakými nástroji nejčastěji pracuješ a proč jejich znalost považuješ za nutnou?

Protože jsou mé služby komplexní, nástrojů k práci potřebuji opravdu hodně, vždy a pro každého klienta se hodí něco jiného.

Úplně nejčastěji využívám Google Ads a Sklik (toto považuji za svou největší specializaci) a to jsou nástroje, se kterými pracuji absolutně na denní bázi. Na denním pořádku pak je i Google Merchant Center nebo Meta Business Manager. Neobešel bych se ani bez dalšího nástroje z Google balíčku, a to je Looker. Ten mi slouží hlavně pro prezentaci dat klientům nebo s kolegou, kde to vidíme vše jasněji.

Nástroj, který bych ještě určitě rád zmínil, tak je Canva. Myslím si, že je užitečná hlavně pro Meta reklamu, kvůli kreativám, ale kvůli své univerzálnosti a jednoduchosti ji považuji za skvělý nástroj, který jsem si velmi oblíbil.

PrimaKurzy - rozhovor Dominik Pokorný


Jak často využíváš naší komunitu a další diskuzní fóra po absolvování kurzu?

Používám, samozřejmě, hlavně když je nějaký problém. V mém případě je to spíš, když řeším něco na Meta reklamu, se kterou nemám tolik zkušeností. Fórum je super, protože se mi tam dostaví odpověď nejenom rychle, ale většinou je i super kvalitní a pozitivní, takže vím hned, co mám dělat.

S postupem času se od ní ovšem snažím odpoutat tím, jak získávám zkušenosti. Na druhou stranu, prostředí online marketingu se mění natolik rychle…a když pak dělám něco, čemu se úplně nespecializuji, tak se radši zeptám než udělat chybu. J

Vracíš se ještě k našim videím?

V poslední době se přiznám, že už tolik ne. Ovšem po absolvování kurzu a v prvních měsících jsem videa využíval skoro denně. Tím, že videa pokrývají širokou oblast a nabídka mých služeb je taky široká, tak jsem vždy při práci s odlišnou platformou či nástrojem měl Vaše videa rád při ruce.

I když mi absolvování kurzu dalo opravdu mnoho, člověk si takové množství nemůže zapamatovat hned. Kdykoliv jsem tedy zakládal novou kampaň, vytvářel novou událost nebo napojoval nový nástroj, vycházel jsem výhradně z videotéky. Ze začátku jsem videa hodně kopíroval, pak je měl jen při ruce a nakonec už jsem je měl jen pro jistotu ke kontrole, že mám vše v pořádku.

I když je pravda, že stejně jako v předchozí otázce, pokud dělám nějakou činnost, se kterou se nedostávám do styku tak často, jako je například založení Meta Business Manager účtu nebo nastavení skriptů, což je práce, kterou člověk nedělá každý den, tak si Vaše videa ještě rád nechávám pro pomoc po ruce.

Máš nějaký nejdůležitější postřeh nebo poučení z kurzu, které ti zůstalo v paměti?

Co mi opravdu utkvělo v paměti tak je asi stavba kampaní z hlediska struktury. Líbilo se mi to, jak nad tím přemýšlíte. Že vytváříte kampaně zvlášť pro cílení na Prahu a mimo prahu, případně různé kampaně podle jednotlivých zařízení nebo dělíte sestavy v obsahové síti do jednotlivých sestav podle různých typů cílení. To je něco, co mi utkvělo v hlavě a dokonce z toho často ještě sám vycházím.

Postřeh nebo ponaučení…tady mě pak asi napadá to, že člověk musí být opravdu pozorný a třeba si i radši všechno přečíst. Chyba z nepozornosti v PPC může Vašeho klienta a tím pádem i Vás vyjít dost draho.

Jak jsi vnímal praktické úkoly z různých kapitol, hodnotil by jsi tuto část kurzu kladně?

Úkoly určitě hodnotím kladně! Říkal jsem si, že kdybych někdy vyplňoval pro Vás rozhovor a byla tam podobná otázka, tak se na ni těším. Při odevzdání úkolů jste na mě byli mnohokrát dost přísní a nemilosrdní. Úkol jste byli schopni mi klidně snad i pětkrát vrátit. Pamatuji si, jak jsem vždy nadával, ale ve finále jsem za to rád. Člověk dané problematice alespoň přijde na kloub a naopak to, co mu nejde nebo má v úkolu blbě, si zapamatuje nejlépe, protože to musí opravit, dokud to nebude v pořádku.

Vím i ze zkušenosti od ostatních kolegů, kteří kurz dělali, že požadované úkoly jsou velkým přínosem. Hodně lidí si myslelo, že si jen proklikají videa a získají certifikát, což bez splněných úkolů ovšem není možné. Abyste úkoly splnili, musíte si videa projít detailně a pozorně. A když tak učiníte, pak máte šanci úkol konečně zvládnout a ten potvrdí, že problematice skutečně rozumíte.

Za mě určitě doporučuji! Je super, že to není jen o odevzdání úkolu, ale že se nebojíte úkoly neustále vracet, dokud tomu člověk opravdu nerozumí.

K nim se váže i zpětná vazba lektora. Byla ti přínosem?

Samozřejmě, určitě. A to jak ta pozitivní, tak i ta negativní. Lektoři byli vždy milí a přátelští, za což klobouk dolů, když se zpětně podívám, jaké úkoly jsem byl někdy schopen odevzdat. :-D Zpětná vazba byla úplně super, protože pokud jsem měl v úkolu chyby, nebylo mi řečeno, co přesně musím opravit, ale spíš jsem byl naveden tak, abych si řešení problému sám našel. Navíc, i když jsem měl úkol správně a hotový, i tak jsem někdy dostal nějaké tipy a doporučení po odevzdání úkolu co dělat lépe a jinak.

Co považuješ za klíčový faktor úspěchu ve své práci a jak se snažíš stále zdokonalovat? Potvrdíš, že je to nekončící studium? Protože i my se učíme dennodenně něco nového.

Klíčový faktor – těžká otázka. Asi bych doporučil, přesně jak píšete nekončící studium. Online marketing je ohromně rychle vyvíjející se obor a je nezbytné být neustále ve střehu. Určitě bych doporučil neustále sledovat novinky jednotlivých systémů, ať už skrze weby, články nebo podcasty. Pak je to samozřejmě praxe a já jsem velký zastánce testování. Pokud specialisté nebudou testovat různé metody a možnosti, nikdy nezjistí, co funguje nejlépe. Praxí se dle mého člověk učí nejrychleji a nejlépe. A určitě bych doporučil se i nebát se ptát, ať už ve skupinách, fórech nebo i přímo na podporách, lidi Vám často a rádi pomůžou a vy se tím naučíte vždy něco nového.

PrimaKurzy - rozhovor Dominik Pokorný


Jaký je tvůj postoj k neustálému rozvoji a změnám v reklamních nástrojích Sklik a Ads?

Tím, že já v systémech dělám denně, tak se v nich orientuju poměrně dobře. Ovšem když jste X let zvyklí na nějaké tlačítko, které najednou zmizí (ba dokonce koukáte na Vaše videa a tlačítko tam pak v reálné situaci není a říkáte si, jestli jste blázen), tak si občas musíte zanadávat. Myslím ovšem, že problém tohle může být pro lidi, kteří si reklamu spravují sami, ale práci PPC specialisty se na 100 % nevěnují, pak si umím představit (a dokonce se s tím i setkávám), že pro lidi je to matoucí.

A co Al, pocítil jsi již, jak nás „obírá“ o práci? Využíváš ji?

Toto téma je pro mě velice zajímavé, oblíbené a aktuální. Musím se přiznat, že AI jako hrozbu jsem na začátku opravdu hodně řešil a dokonce jsem se i bál, zdali je online marketing dobrá volba, protože AI veškerou práci za chvíli sebere.

Časem jsem názor ovšem přehodnotil a AI jsem začal ke své práci spíše využívat než abych se ji obával. Kdybych se měl bát, že AI práci sebere mně, tak by se museli bát všichni od grafiků a architektů až po programátory, spisovatele a podle mě klidně i herce. Navíc AI zatím není zdaleka tak dokonalá, takže obavy se mohou ještě na pár let odložit J.

Nicméně jsem na toto téma vyslechl opravdu hodně materiálů a hodně si s tím vyzkoušel a myslím, že bychom umělou inteligenci měli vnímat spíše jako nástroj, který ke své práci můžeme využití než abychom se ji báli. Já osobně práci s AI využívám pro inspiraci – hlavně k přípravě textových podkladů. Zkoušel jsem ji i pro přípravu grafických podkladů v případě generování obrázků nebo ke tvorbě bannerů, ale zde jsem nepochodil vůbec. Vždy si tedy nechám připravit podle příkazu reklamní texty, které mi ovšem vždy slouží spíše jako studnice nápadů – koneckonců to já jsem ten, kdo zná potřeby svého klienta (nikoliv AI), takže já musím přizpůsobit textace jeho potenciálním zákazníkům (tuto roli nám AI asi nikdy nesebere).

Jaké jsou tvé plány do budoucna, a čeho bys chtěl ještě dosáhnout?

Můj sen bylo vždy něco vybudovat a zanechat po sobě. Kdyby se mi tedy časem podařilo vybudovat marketingovou agenturu, která by měla nějaké zaměstnance a časem ji převzali třeba i děti, asi by to pro mě byl po kariérní stránce splněný sen. J

A plány mimo práci?

Tím, že jsem přestoupil na volnou nohu, tak moc plánů mimo práci zas tak moc není. Určitě bych chtěl trávit nějaký čas cestováním a s partnerkou začínáme už plánovat další rodinné bydlení. Občas už se u nás řeší i téma svatby a rodinného života, tak to jsou pro mě určitě ty nejdůležitější plány.

Jaký máš z kurzu dojem nyní, potom, co již máš nějakou chvíli certifikát doma? Z celkového pohledu, pomohl ti? Setkáváš se ve svém pracovním světě s PrimaKurzy od klientů nebo znáš někoho dalšího, kdo absolvoval náš kurz?

Jsem nesmírně rád, že jsem kurz absolvoval! Popravdě nevím, jestli mi certifikát pomohl nebo ne. Vyvěšený na svém webu ho mám a rád se s ním i prezentuji. Čím jsem si ale jistý je, že mi určitě byly ku maximálnímu prospěchu znalosti získané během certifikátu. Nejenom, že bych danou práci nemohl vykonávat na full time, ale myslím, že bych si ani netroufl se osamostatnit nebo začít spolupracovat s agenuturou.

Mám bývalou kolegyni, která absolvovala od Vás kurz se zaměřením na sociální média. Další bývalé kolegyni jsme pak rovnou společně doporučili kurz Grafik, rovněž od Vás. Obě slečny sdílely z kurzu stejné nadšení jako já.

Co bys doporučil lidem, kteří teprve přemýšlí o absolvování kurzu digitálního marketingu, na základě svých vlastních zkušeností?

Myslím, že má odpověď se nebude vůbec nijak lišit od dalších kolegů absolventů. Všem mohu kurz s naprostou jistotou doporučit. Investice do kurzu bych se za žádnou cenu nebál, protože jak se říká, investice do vzdělání je tou nejlepší investicí, kterou můžete v životě učinit.

U tohoto kurzu to platí dvojnásobně. Díky kurzu nabudete nejen obrovskému množství znalostí, ale díky certifikátu a absolvování kurzu se vám otevře i mnoho dveří ve firemním prostředí. Kurz doporučuji všema deseti, určitě se Vám v životě neztratí.

Dominiku, děkuji za otevřenost a sdílení svých cenných zkušeností s našimi studenty. Celý tým PrimaKurzy ti přeje hodně štěstí a úspěchů v tvých budoucích projektech. Díky za inspirativní pohled do tvého profesního života.

Já moc děkuju – děkuji za rozhovor i za kurz. Po kariérní stránce to pro mě byl obrovský krok dopředu a myslím, že ještě mnoho let na to budu vzpomínat. Dokonce přemýšlím i nad dalším kurzem od Vás.

Komentáře

Studuj stejný kurz jako Dominik a začni pracovat jako PPC specialista!