Ahoj Josefe, jsem ráda, že sis udělal čas na tento rozhovor. Není to tak dávno, co jsi úspěšně dokončil online školení internetového marketingu. Jak se ti dnes po kurzu daří?
Ahoj Veroniko, děkuji za optání. Jsem rád, že jsem kurz dokončil. Sice asi po 10 měsících, ale mám to! Velký oddych ☺ Kurz je velice obsáhlý a já jsem na něm pracoval vždy až odpoledne po práci. Jsem rád, že nabízíte i tuto možnost přes počítač, kvůli své práci jsem nemohl na denní studium, kde bych za měsíc probral úplně vše.
Měl jsi před tímto kurzem nějaké praktické zkušenosti s Google Ads, Sklikem, Business Managerem nebo jiným marketingovým nástrojem?
Praktické zkušenosti? Žádné. Pokud nepočítám zapnutí „Chytré kampaně" na Google, tak opravdu nic – právě proto, že se v kurzu probírá vše, jsem ho chtěl absolvovat. Abych mohl tyto věci používat pro naši firmu.
Vím, že aktuálně spravuješ kampaně pro e-shop zaměřený na stomatologické ordinace a laboratoře. Pomohly ti znalosti z kurzu s nastavením kampaní?
Pro naši firmu jsem začal pracovat asi před osmi lety. Po zaučení a rozkoukání se v sortimentu, který byl hodně odlišný od toho, co jsem prodával dřív, jsem začal přemýšlet, jak využít on-line marketing v našem oboru, a tak jsem založil „svůj" první e-shop pro firmu a zkoumal jsem, jak dál – potkal jsem Davida Kirše a jeho aplikace Mioweb a Smartemailing. Zkoušel jsem i další lidi ze světa on-line marketingu... Ale reklamě jsem odolával. Přece se to nemůžu nikdy naučit a je to moc složité a…. Ale minulý rok se naskytla možnost nastoupit k vám do kurzu. Takže jsem do toho spadnul – no spíš to byla „ta" cesta – další logický krok - naučit se dělat reklamy a přivést k nám další zákazníky (v našem oboru je měl snad každý). Takže nyní je Sklik a Google Ads pokořen a teď se věnuji implementaci vašich rad na Facebooku. Šel jsem kapitolu po kapitole a hned se snažil udělat to stejné pro naši firmu. (ale pořád je tam hodně práce např. nejprodávanější produkty – mám jich zatím jen 10…).
Se kterým z online nástrojů se ti nejlépe pracuje?
No to těžko říct… když pracuješ se vším komplexně, tak už to teď nejde říct. Ale napřed jsem si liboval v Skliku – jednoduché nastavení a správa. Pak v Google Ads… no ale Google Analytics na to bych asi potřeboval ještě školení a nebo si to vaše zopáknout. No a úplně jsem „čuměl" na Google Data Studio a tvůj návod – výborný nástroj na ukázku pro majitele firmy, než dělat printscreeny obrazovky.
Kurz je zaměřený nejen na tvorbu a správu reklamních kampaní, ale tak na analytiku a práci s GTM – která z kapitol pro tebe byla nejnáročnější?
Jak jsem říkal, v analytice tak trochu „plavu" a když jsem poprvé viděl videa o GTM tak jsem ho hned přeskočil, že to nikdy nebudu používat… haha… no a jak to tak bývá potřeboval. Jako informační systém používáme Abru. Dříve jsme měli e-shop na Shoptetu – tam jsem si mohl nastavovat všechno sám. Ale s tím jak firma roste, tak jsme museli přejít na jiný systém e-shopu a to právě e-shopové řešení společnosti Abra, kde se vše „programuje" a já jako uživatel mám velmi omezené možnosti nastavení ☹ Bojovali jsme s nasazením kódů od Google – nechtěli se nám propisovat konverze. A řešil jsem to i s tebou. Nakonec jsme kody vymazali a nechal jsem si nahrát jen kody GTMka. A šup – všechno bezvadně funguje. Takže jsem nakonec přišel tomu GTM i na chuť – vyřešilo to náš problém s kody. Nastavil jsem vše v GTM podle vašich videíí – i FB Pixel a z toho jsem měl velkou radost. Jde to vše udělat jednoduše, tedy když tomu člověk rozumí nebo má průvodce – vaše videa.
Kurz jsi studoval v online podobě – vyhovovala ti tato forma studia? Líbíla se ti videoakademie?
Jasně! I když máte i prezenční školení v Brně a Praze, zvolil jsem on-line verzi. Každé má něco do sebe ale já mám rád svůj klid. Přišel jsem domů a pustil si video. Někdy i vícekrát, abych to všechno správně nastavil. Za mě bych upravil menu na výběr kapitoly – někdy mě to přeskočilo úplně nahoru na seznam a musel jsem zpět rolovat myší a taky třeba více zvýraznit přehrávané video. Ale jinak studovat doma je pecka.
Po dokončení každé kapitoly jsi vypracovával praktické úkoly. Pomohly ti tyto úkoly lépe pochopit danou problematiku?
Ano, je to skvělé opakování a shrnutí „nejdůležitějších" věcí z kapitol. Někdy to bylo i trochu složitější a párkrát jsem musel úkol předělat, protože obsahoval chyby. Klobouk dolů před tebou… jestli je hodně lidí jako já…
A co přístup lektorů, byla jejich online podpora dostačující?
Jak jsem říkal… vždycky jsi mi odpověděla, poradila, jak lépe nastavit kampaně. To bylo skvělé a tvé komentáře k úkolům – na tom je vidět, že tu práci miluješ
Čemu se rád ve volném čase věnuješ?
Jé díky za optání. Když mi to vyjde vezmu kolo a nebo stačí i batoh a foťák a jdu se projít do přírody. Rad fotím – krajinky a makro ☺Rád čtu - knihy na téma osobního rozvoje jsou moje. A když někdo potřebuje, tak pomáhám v kruhu Bruno Gröninga. No a nebo se jen tak dívám „do blba"… a k tomu pořádný černý čaj…
Doporučil bys online formu kurzu i dalším zájemcům?
Pokud je někdo jako já – teda jsem byl – nepolíben Sklikem a Googlem, tak získá kompletní přehled o tom, jak to všechno funguje a kde, co nastavit. Online forma je výborná v tom, že si můžete „učivo" dávkovat podle sebe a třeba se i vracet. Určitě když si pustíte video po dvacáté, pořád tam najdete něco „nového" – aspoň tak to u mě bylo.
Josefe, moc děkuji za tvůj čas a přeji ti za za celý tým PrimaKurzy ať se ti daří