Ahoj Zuzano, ještě jednou gratuluji k úspěšnému dokončení online kurzu Manažer pro internetové projekty. Proč sis vybrala tento kurz?
Přes 11 let jsem žila v korporátním světě a už mně to unavovalo. Chtěla jsem začít dělat něco, co by mně bavilo a byla bych pánem svého času, zapracovat na work-life balance. Seznámila jsem se s jedním velice inspirativním člověkem, který vašim kurzem prošel a mně to dávalo smysl. Tak jsem do toho šla.
Měla jsi před absolvováním kurzu nějaké zkušenosti s Google Ads, Sklikem, Business Managerem nebo jinými marketingovými nástroji?
Jsem na poli online marketingu úplný nováček. Zkušenosti jsem neměla žádné a o to těžší bylo pro mě rozhodnutí změnit naprosto svou kariérní cestu.
Který reklamní systém nebo marketingový nástroj tě nejvíce zaujal?
Jednoznačně Sklik, Google Ads a Google Analytics. To byly nástroje, které mně moc bavily a hned jsem se těšila, jak je budu používat.
Věnuješ se nyní práci v oblasti online marketingu, případně jaká je tvoje profese?
Po dokončení kurzu jsem se rozhodla vystoupit ze své komfortní zóny a odejít z korporátního života. Momentálně rozjíždím už spolupráci na poli online marketingu. Je to v začátcích, ale cítím, že jsem se rozhodla správně.
Uplatnila jsi už získané znalosti na nějakém svém projektu nebo projektu klienta?
Po absolvování kurzu jsem věděla, že nabité znalosti musím ihned začít používat, jinak bych vše mohla rychle ztratit a pak by byl celý můj čas strávený nad kurzem ztráta času a to by byla škoda. Takže nejdřív jsem si v hlavě srovnala, že je to opravdu směr, kterým se chci vydat a poté začala hledat cesty, jak vše začít používat v praxi. Stačí se rozhlédnout kolem sebe a nevěřili byste, kolik známých vaše zkušenosti v online ocení. Takže jsem začala na malém projektu v rámci rodiny a postupně se další projekty začínají nabalovat.
Jak ti vyhovovala forma studia? Líbíla se ti videoakademie?
Vyhovovala mi naprosto. Často jsem si dokonce říkala, že obdivuji ty, kteří kurz absolvují offline. Těch informací je opravdu hodně a díky onlinu jsem mohla studovat, kdy jsem měla chuť a dělat si tak dlouhé pauzy, jak jsem potřebovala. A hlavně, mohla jsem v létě cestovat a akademie cestovala se mnou všude☺ Tento kurz digitálního marketingu online jednoznačně patří mezi top kurzy, které jsem v životě absolvovala a že jich za sebou už mám hodně. Na začátku jsem si připravila kávičku a pohodlně sedla na gauč. Velice brzy jsem zjistila, že tohle není kurz, kde byste si oddychli, poslouchali a vařili při tom oběd. Člověk si vezme poznámkový sešit, zapne kurz a prostě maká, musí se plně soustředit. Žádné zbytečné cancy, prostě jedeš až do další pauzy.
Která z kapitol byla pro tebe nejnáročnější?
Jednoznačně Google Tag Manager. Tam jsem strávila asi nejvíc času a trošku se trápila. Ale možnost vracet se k videům a jejich spracování mi pomohlo úspěšně přechroupat i tuhle kapitolku☺
A co přístup lektorů? Byla jejich online podpora dostačující?
Tak tady nemám vůbec, co vytknout. Na všechny otázky odpověď do pár hodin. A ne jen strohá odpověď, ale vždy něco navíc včetně různých tipů, kde se dozvědět víc.
Po dokončení každé kapitoly jsi vypracovávala praktické úkoly. Pomohly ti tyto úkoly lépe pochopit danou problematiku?
Právě praktické úkoly po každé kapitole hodnotím jako největší highlight celého kurzu. Díky nim jsem si mohla prakticky vyzkoušet veškerou teorii a já si tak mohla říct „jo, tohle jsem fakt pochopila, jedu dál".
Čemu se ve volném čase ráda věnuješ?
Kitesurfing. Takže ve volném čase hledám vítr☺
Zuzko, moc děkuji za rozhovor a přeji ti, ať brzy najdeš dostatek klientů a ať tě online marketing pořád tak baví.