Powered by Smartsupp
773 348 790
Přihlásit
Moje kurzy

Kurz online marketingu pohledem zkušeného ekonoma

Je důležité se neustále vzdělávat? Ano. Může znalost nástrojů digitálního marketingu pomoci profesionálům i v jiných oborech? Ano. Petr je ekonom, který právě dokončil kurz online marketingu. Jeho nové znalosti mu tak pomohou lépe porozumět kolegům z oddělení marketingu a bude tak třeba moci lépe určovat rozpočet na marketingové aktivity. Přečtěte si, jak náš online kurz hodnotí.

Ahoj Petře, celý kurz jsme prošli spolu a jsem rád, že jsi souhlasil s rozhovorem. Ty sis dal časový limit na dokončení kurzu Manažer pro internetové projekty, zajímalo by mě, co tě k tomu vedlo?

Na jiném školení mě učili, že úkoly, které si dáváme, by měly být SMART, kromě jiného tedy i časově definované. Takže jsem měl na každých 14 dní hrubý plán kolik videí musím shlédnout a kolik splnit úkolů.

Kde jsi se dozvěděl o našem kurzu Manažera pro internetové projekty a co tě přimělo k jeho absolvování?

Na podzim na mě nějak vyběhla FB reklama na vaše školení (že by nějaký remarketing?). Potřeboval jsem si oživit znalosti Excelu, a tak jsem se přihlásil na kurz Excel pro pokročilé s Jakubem Menšíkem.  Kurz i lektor byli super, mluvili jsme o vaší společnosti i o komplexním kurzu pro manažery. Prohlédl jsem si obsah a vzorová videa na webu. Zaujalo mě to, a tak jsem se přihlásil.

Měl jsi předtím už nějaké zkušenosti s digitálním marketingem?

Prakticky jsem se dotkl problematiky SEO, když jsme s kolegou chtěli, aby naše webové stránky byly co nejlépe „vidět“ pro vyhledávače. Jinak jsem byl spíše pasivní konzument různých bannerů, karuselů, videí atd.

Rozhovor s Petrem Macháčkem

Co tě nejvíce zaujalo na kurzu a co sis z něj nejvíce odnesl?

Nejvíce mě zaujal rozsah výukových videí, je jich fakt hodně. Je dobré, že jsou rozsekaná na krátká a ucelená témata. Největší přínos pak vidím v množství domácích úkolů, kdy na každou „kapitolu“ videí připadl komplexní úkol, který sumarizoval celou problematiku.

Existovaly nějaké kapitoly kurzu, které ti přišly obtížné? Jak jsi se s těmito výzvami vypořádal?

Těžko vypíchnout to nejtěžší, všechno bylo přiměřeně těžké. Méně mi vyhovovala tvorba myšlenkové mapy, raději si úkoly přímo zkouším v adekvátních platformách (v tomto konkrétním případě šlo o FB).

Chtěl bych se zeptat, zda ti byla během kurzu poskytnuta dostatečná podpora lektora a jaký je tvůj názor na tuto zpětnou vazbu?

Lektor je jednoznačně klíčem k úspěchu či neúspěchu. Bez rychlé, konstruktivní a pedagogicky správné zpětné vazby by tento kurz snad ani nebyl možný.

A byla pro tebe zpětná vazba na tvou práci v rámci kurzu i užitečná, nebo spíš jen taková nutnost?

Zpětná vazba pro mě byla někdy nutná, vždy však užitečná. Párkrát jsem se při plnění úkolů zasekl, párkrát něco nevěděl, něco udělal špatně, a někdy (výjimečně), když jsem byl unaven, i něco odflákl. Lektor Jaroslav Capouch však věděl jak na mě. Jeho komentáře jsem obdržel obvykle do jednoho dne, maximálně do dvou. Když se mi něco povedlo, nezapomněl na pochvalu, když ne, tak mi to vysvětlil nebo poslal odkaz na relevantní video. Komunikaci s lektorem považuji za jedno z největších plusů tohoto kurzu.

Jak jsi se snažil udržet rovnováhu mezi svým pracovním životem a kurzem?

Profesně jsem ekonom, a tak online marketing byl pro mě příjemným zpestřením. Samozřejmě, kurz spolkne mnoho hodin, ale tím, že vše bylo nové, zajímavé a mohl jsem si to prakticky vyzkoušet v různých platformách (Sklik, Google Ads, Google Analytics, atd), tak mi to docela uteklo. Celý kurz mi zabral kolem 3 měsíců.

Rozhovor s Petrem Macháčkem

Co ti přišlo na kurzu nejvíce přínosné a co ti naopak chybělo?

Přínosem jsou ilustrativní videa s jasnou strukturou, komplexní úkoly za každou kapitolou a včasná, konstruktivní a profesionální komunikace lektora. Ocenil bych PDF dokument s "kuchařkou" (checkboxem, postupem) pro jednotlivé aktivity.

Z jiného soudku, co rád děláš ve svém volném čase a co ti pomáhá relaxovat?

Rád sportuji nebo se dívám na sport v televizi (nejraději mám fotbal). Baví mě cestování s rodinou do exotických krajin nebo dlouhé vycházky s naším pejskem.

Jaké máš plány do budoucna a jak se chystáš uplatnit své nové znalosti z kurzu?

Jsem ekonom a nabité vědomosti se mi určitě budou hodit při sestavování a schvalování rozpočtů pro (online) marketing, budu lépe rozumět kolegům z marketingu a jejich aktivitám a dokážu se lépe ptát na měřitelné výstupy z jejich kampaní.

Existuje nějaká oblast v digitálním marketingu, kterou bys rád prozkoumal více?

Musím říci, že jsem byl s rozsahem kurzu spokojen. Trochu více si chci osahat vytvoření stránky a reklamy na FB.

Co bys doporučil lidem, kteří váhají, zda se pustit do digitálního marketingu?

S online marketingem se vědomě či nevědomě setkáváme každý den. Je dobré rozpoznat reklamu, chápat její cílení (jak jsme se dostali do jejich cílové skupiny). Pokud máme vlastní firmu, je nezbytné být viděn. Dobrá marketingová agentura může výrazně zvýšit dosah našich reklam a efektivitu podnikání. Se základní znalostí problematiky podnikatel rychle rozpozná dobrou a špatnou marketingovou agenturu a pokud sami chceme být profíkem v digitálního marketingu, určitě jde o oblast s velkým potenciálem a zajímavým finančním ohodnocením.

Rozhovor s Petrem Macháčkem

Jaký je tvůj názor na absolvování online kurzu oproti tradiční formě prezenčního vzdělávání?

Výhoda online kurzu je v časové flexibilitě – videa si pustím, když mám čas a náladu. Když nemám, věnuji se něčemu jinému. Nevýhodu vidím v absenci osobního kontaktu, networkingu a někdy je vyřešení konkrétního problému efektivnější pomocí dvouminutového face-to-face dialogu než několik emailů tam a zpátky (ve kterých si občas ani pořádně nerozumíme).

Co bys rád viděl za vylepšení na našem kurzu v budoucnu?

Kurz se mi velmi líbil. Videa jsou jasná, krátká, ke konkrétnímu bodu. Úkoly jsou náročné a přinutí studenta si zopakovat a vyzkoušet vše důležité z předešlé problematiky. Zvážil bych i hybridní formu studia – online a jednou za týden ve třídě – tím bychom získali výhody online i off-line. Ocenil bych i e-knihu (kuchařku), kde by byl v bodech popsán postup tvorby reklamy – ne vždy je praktické si přehrávat videa. Uvědomuji si, že s častými změnami Seznamu, Google a FB by se e-kniha musela často aktualizovat (ale totéž platí pro videa...). Bylo by fajn mít možnost si po správném vyplnění testů vytisknout správné odpovědi, abych viděl, kde jsem odpověděl špatně.

Máš nějakou inspirativní osobu v oboru digitálního marketingu, kterou třeba obdivuješ?

Nemám konkrétní osobu.:-) Obdivuji však sílu digitálního marketingu. V dnešní době platí, že kdo není vidět, jako by nebyl. A digitální marketing nám může tuto bariéru pomoci překonat.

Oblíbil sis při kurzu nějaké digitální marketingové nástroje?

Jako ekonom rád měřím zisk, ROI a růst tržeb. Google Analytics je skvělý nástroj, který pomáhá měřit marketingové kampaně.

Rozhovor s Petrem Macháčkem

Je něco, co ti naši lektoři poradili, co nyní považuješ za velmi užitečné?

Texty v inzerátech. Jsou extrémně důležité. Musí jasně a srozumitelně cílit na produkt a cílovou skupinu. Je potřeba být kreativní, odlišit se od konkurence. Čas věnovaný textaci se určitě vrátí.

Máš nějaké konkrétní plány pro využití svých nových znalostí z kurzu v práci?

Jako ekonom budu lépe rozumět kolegům z marketingu, budu se více účastnit jejich pracovních porad a možná podpořím zvýšení jejich rozpočtu. :-)

A závěrem, chtěl bys něco vzkázat těm, kteří online kurz digitálního marketingu teprve zvažují? Nebo cokoliv jiného, tady máš prostor. :-)

Digitální marketing je velmi zajímavá oblast s velkým potenciálem. Kurz je výborný způsob, jak rychle nasát vědomosti z této oblasti. Určitě je super pro studenty, kteří se chtějí profesionálně živit online marketingem. Hodí se podnikatelům, kteří se chtějí zviditelnit v digitálním prostoru. Hodí se i jiným profesionálům, kteří chtějí trochu více rozumět práci marketingového oddělení. A hodí se i koncovým uživatelům, kteří chtějí být aktivní na sociálních sítích nebo rozumět logice bannerů, karuselů a videí, které se každému z nás zobrazují na různých webech. Kurz Manažera pro internetové projekty je náročný, ale určitě stojí za to. A kdo má rád IT a marketing, tak ho bude i bavit.

Petře, moc mě těší, že se ti kurz líbil, ještě jednou děkuji za rozhovor, gratuluji k dokončení a za celý tým PrimaKurzy ti přeji do budoucna jen to nejlepší. :-) 

Komentáře